ბრიტანელი პროფესორი, ფსიქოლოგი ადრიან ნორთი ამტკიცებს, რომ მუსიკის ჟღერადობა პირდაპირ გავლენას ახდენს იმაზე, როგორ აღიქვამს ადამიანი ღვინოს.
ექსპერიმენტში მონაწილეები წითელ და თეთრ ღვინოს ოთხი განსხვავებული ემოციური შტრიხის მქონე მუსიკის ფონზე აგემოვნებდნენ. შედეგი?
- მძიმე მუსიკა – ღვინო „მეტად ძლიერია“
- კლასიკური მუსიკა – „დახვეწილი და ელეგანტური“
- ცოცხალი მელოდია – „მჟავე, ცოცხალი გემო“
- ნელი მუსიკა – „რბილი,まლექსემიანი სტრუქტურა“
როგორც ჩანს, ღვინოც რეაგირებს მელოდიებზე — ან სწორად რომ ვთქვათ, ჩვენი გონება აერთიანებს ხმოვან და გემოს სტიმულებს. ეს ნიშნავს, რომ ღვინო მარტო არ საუბარს — მას მუსიკა აჟღერებს!
სწორედ ამ იდეაზეა აგებული გურჯაანის ღვინის ფესტივალის წლევანდელი კონცეფცია:
ღვინის მრავალხმიანობა — გემო, რომელიც ისმის!
ეს არის განწყობა, რომელსაც ყოველწლიურად ათიათასობით სტუმარი ეხმიანება გურჯაანში. მოდი და შეიგრძენი ღვინისა და მუსიკის სინთეზი, როგორც არასდროს!